08 juni 2023
Gebruikersinformatie nieuw systeem
Gefaseerde oplevering
De website wordt gefaseerd opgeleverd. Dat betekent dat nog niet alle functionaliteiten in één keer zichtbaar en/of werkend zijn.
Het nieuwe platform is onder andere het resultaat van onze strategische herpositionering. De afgelopen jaren is onze beheerportefeuille in opdracht van gemeente Hoeksche Waard flink uitgebreid. Mede deze groei vroeg om een nieuwe, duidelijke koers, die moet zorgen voor een betere uniformiteit in processen, bereikbaarheid, zichtbaarheid en naamsbekendheid.
Op het platform krijgen naast de verhuurtak van Bres Accommodaties, ook de zwembaden van Bres, Recreatieoord Binnenmaas en Bres Hospitality een prominente plek. Deze samenvoeging zorgt voor procesefficiëntie intern. Medewerkers hebben toegang tot een snellere en completere informatievoorziening, waardoor zij klanten beter van dienst kunnen zijn. Daarbij profiteren klanten vanaf nu van een persoonlijke omgeving waar zij bijvoorbeeld eenvoudig een (sport)zaal kunnen huren, eventuele contracten kunnen inzien, inschrijven voor de zwemles en tickets kunnen kopen voor de zwembaden en Recreatieoord Binnenmaas.
Onze accommodaties vervullen een belangrijke maatschappelijke functie. Mensen bezoeken onze locaties voor ontspanning, sport en spel en ontmoeting. Een goede bereikbaarheid is hierbij essentieel, zeker ook als het om online gaat. De plannen voor de nieuwe website lagen er reeds, toen bekend werd dat onze voormalige softwareleverancier geen updates meer zou uitvoeren. We moesten daarom noodgedwongen op zoek naar een andere leverancier voor ons toegang- en verhuursysteem. De moderne Dataduiker software van Sera blijkt de ideale oplossing om onze beide wensen te verenigen: een nieuw, integraal softwaresysteem en een nieuwe website ineen.
De nieuwe administratie voor de zwembaden is gelijktijdig met de livegang van het nieuwe platform actief.
Persoonlijk account
Voortaan kun je al je zwemzaken online regelen, zoals het inschrijven voor de zwemles, het inzien van de zwemlesvorderingen via het Leerlingvolgsysteem, het activiteitenrooster bekijken en kaartjes of abonnementen kopen of verlengen.
Hiervoor is het belangrijk dat je een persoonlijk account aanmaakt. Ga hiervoor naar www.bresaccommodaties.nl en klik rechtsboven op ‘Inloggen’. Let op: als je al bij ons staat ingeschreven, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’. Je ontvangt dan automatisch van ons een mailtje waarin je jouw wachtwoord opnieuw kunt aanmaken. Vervolgens kun je inloggen met jouw e-mailadres en wachtwoord.
Onder ‘cursisten’ vind je een overzicht van de leerlingen. Als het goed is, zie je hier de namen van jouw kind(eren) die op de wachtlijst staan of reeds in een lesgroep zijn geplaatst. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met jouw zwembad. Als een e-mailadres meer dan één keer voorkwam in het oude systeem, dan kan het voorkomen dat het nieuwe systeem per ongeluk de juiste inschrijving heeft overschreven.
Nieuw Leerlingvolgsysteem
In het menu zie je ook een verwijzing naar ons nieuwe Leerlingvolgsysteem (LVS). Hier kun je voortaan de voortgang van de zwemlessen van jouw kind(eren) volgen. Ook kun je hier je kind afmelden voor de zwemles en zie je eventuele berichten van de docent staan.
Wat kan ik zien in het leerlingvolgsysteem?
Je kunt zien welke eisen er aan de verschillende fasen (kleur) worden gesteld, welke onderdelen je kind aan het oefenen is en wat de vorderingen zijn.
Kan ik mijn kind afmelden voor een zwemles via het LVS?
Ja, dat is de enige manier om af te melden voor de zwemles. Je kunt bij de opmerking ook de reden van afmelding zetten. De instructeur ziet dit dan. Is je kind langer afwezig bel of mail dan wel naar het zwembad.
Ik heb meerdere kinderen op zwemles, moet ik dan meerdere accounts aanmaken?
Je kunt met je persoonlijke account (ouder/ verzorger) meerdere cursisten (kinderen) beheren. De eerste keer moet dit gekoppeld worden. Via dit account heb je de informatie voor al je kinderen inzichtelijk en kun je ook leskaarten kopen.
Mijn kind is de ene week bij mij en de andere week bij mijn ex-partner. Kunnen we beide inzicht hebben in het leerlingvolgsysteem en met ons kind naar de zwemles?
In mijn.bresaccommodaties.nl kunnen beide ouders een account aanmaken. Een ouder is de ‘hoofdklant’, die de betalingen doet. De andere ouder is de ‘volgouder’. Daarnaast is het mogelijk twee e-mailadressen aan te maken per leerling, zodat beide ouders alle relevante berichten per e-mail ontvangen.
In het account staat altijd een QR-code waarmee je naar binnen kunt met je kind. Bij de kassa van het zwembad kun je tegen betaling ook een extra pas aanvragen.
De ticket- en abonnementverkoop voor Recreatieoord Binnenmaas draait als sinds de start van het seizoen op ons nieuwe systeem. Deze is nu geïntegreerd in het platform. Via www.recreatieoordbinnenmaas.nl kom je direct uit in het nieuwe platform. Via de ticketbutton kun je eenvoudig kaartjes en abonnementen kopen. Je kunt meerdere abonnementen in één keer aanschaffen. Voor het aanschaffen van een abonnement is het aanmaken van een account verplicht. Meer informatie over aanmelden vind je in onze aanmeldprocedure.
In alle gevallen is het belangrijk dat je bij je eerste bezoek langs de kassa gaat. Hier ontvang je dan jouw fysieke toegangspas(sen).
Het verhuur van onder andere de elektrische sloeps kun je terugvinden op de pagina ‘ontdekken’. Hier vind je ook informatie over het gebruik van de trailerhelling en vissteigers.
Vanaf wanneer kan ik online reserveren?
In verband met (lopende) seizoenscontracten is besloten om de nieuwe verhuurmodule pas vanaf eind augustus open te stellen. Tot die tijd kun je een aanvraag voor het huren van een (sport)zaal indienen via het aanvraagformulier.
Bij de vereniging is er nu een contactpersoon die de verhuur regelt. Verandert dat?
Nee, de online omgeving van jouw club of vereniging blijft ongewijzigd. Iedere club krijgt, net als nu het geval is, één account. Voordat we het nieuwe systeem in gebruik nemen, maken we alvast een account aan met het e-mailadres van de contactpersoon. Dit account moet je als vereniging of club zelf nog activeren. Dit kan door bij Inloggen op ‘wachtwoord vergeten?’ te klikken. Hierover ontvang je van ons tegen die tijd een persoonlijk bericht.
De overgang naar het nieuwe systeem en platform was een forse uitdaging en we hebben zeker nog wel een paar weken nodig om alles helemaal goed in te richten. Het kan dan ook voorkomen dat bepaalde functionaliteiten nog niet naar behoren werken. Zie je iets vreemds of loop je vast? Dan horen we dit graag. Jouw input vinden wij belangrijk, zodat we op basis hiervan onze dienstverlening nog beter kunnen afstemmen.
Vragen? Mail naar info@bresaccommodaties.nl.